سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستان عزیز شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که تفاوت ها وبرتری های وایمکس در مقایسه با  ADSL چیست؟

•   به  لحاظ فنی،  وایمکس سیستم ارتباط بی سیم است و نیازی به زیرساختهای کابل کشی و خط تلفن ندارد، اماADSL نیازمند کابل کشی و خطوط تلفن است که در بسیاری موارد هزینه های فراوانی را به کاربران تحمیل می کند.

•   گذشته  از هزینه ها، در بسیاری از نقاط شهر امکان دسترسی به ADSL    وجود ندارد به طوری که  کاربران مجبور شده اند به سیستمهای کم سرعت و سنتی Dial-up بسنده کنند. اما با وایمکس، اینترنت در تمامی نقاط شهرهای تحت پوشش در دسترس خواهد بود. علاوه بر این با وایمکس، شهرک های صنعتی و مناطق تجاری که در حومه شهرها واقعند و با ADSL امکان ارائه خدمات به آنها وجود ندارد، از مزایای اینترنت پرسرعت بهره مند خواهد شد.

• با وایمکس امکان گسترش موسساتی مثل بانک ها،  شرکت های تجاری و موسسات آموزشی که به اینترنت پر سرعت نیاز دارند ، امکان پذیر می گردد. باADSL شما تنها می توانید در منزل یا محل کاربه عبارتی در یک مکان ثابت از اینترنت استفاده کنید، اما قابلیت سیار و بی سیم بودن وایمکس این امکان را به شما می دهد که در تمامی نقاط تحت پوشش تنها با استفاده از مودم و اتصال آن به منبع برق و کامپیوتر شخصیتان از اینترنت پرسرعت استفاده نمایید. با این آزادی عمل شما در میهمانی ها، محل کارو جلسات و حتی مسافرت به دیگر شهرهای تحت پوشش وایمکس در تمامی طول شبانه روز از این تجربه جدید لذت خواهید برد.

 • وایمکس  ارائه کننده اینترنت با سرعت واقعی است.  این در حالیست که بسیاری از کاربران  ADSL از سرعت غیرواقعی آن که ناشی از به اشتراک گذاشتن خدمات ADSL در میان چندین کاربر است و تحمیل هزینه های ناشی از آن، ابراز نارضایتی می کنند.

• با وایمکس حتی می توان به گسترش  شبکه  DSL  نیز پرداخت، مانند اتصال به خطوط کابلی TE1-DSL. همچنین می توان قابلیتهای فناوری DSL را برای مسافتهای طولانی تر ارائه کرد.

• ضمنا” وایمکس برای انتقال اطلاعات از تکنیک ها و استانداردهایی  نظیر   AES و   DESاستفاده کرده و با رمزنگاری اطلاعات، حریم شخصی امنی را در پهنای باند وسیع خود تامین کرده که موجب امنیت در برابر استراق سمع گردیده و قابلیت مقابله با نفوذ پنهانی (Hack) را پدید آورده است.

در مقایسه تفاوت ها و برتری ها وایمکس با فناوری بی سیم ADSL به لحاظ فنی، باید به نکات زیر اشاره کرد: وایمکس سیستم ارتباطی بی سیم است و نیازی به زیرساخت های سیمی، کابل کشی و خط تلفن ندارد.

اما ADSL نیازمند کابل کشی و خط تلفن است که در بسیاری موارد، هزینه های فراوانی را به کاربران تحمیل می کند و به دلیل برخی محدودیت های فنی در بسیاری از نقاط شهر، امکان دسترسی به ADSL وجود ندارد. به طوری که کاربران مجبور شده اند به سیستم های کم سرعت و سنتی Dial-UP بسنده کنند و ضمناً، در شهرک های صنعتی و مناطق تجاری که در حومه شهرها واقع هستند و با ADSL امکان ارائه خدمات به آنها وجود ندارد، از مزایای اینترنت پرسرعت بی سیم بهره مند می شوند.

مزیت دیگر وایمکس کاربرد گسترده آن به صورت این نام مجاز نمی باشد است که تمامی اجزای یک سازمان گسترده بدون محدودیت در مکان های جغرافیایی مختلف با هزینه اندک با ارتباط مبتنی بر IP، می توانند با سازمان مرکزی خود ارتباط داشته باشند.

تلویزیون اینترنتی که امکان ارائه محتوای تلویزیونی بر بستر IP را فراهم می کند، از دیگر امکانات وایمکس است که می توانید فیلم های درخواستی را دریافت کنید و از سینمای مجازی و دیدن فیلم های سینمایی همزمان با اکران عمومی بر بستر IPTVبهره ببرید.

 


      مدل های شبکه:
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 1483
کل یاداشته ها : 3


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ